2012. január 24., kedd

Minek nevezzelek...

Mindig kell valami frappáns, vagy legalábbis általam frappánsnak vélt címet adni, különben még ennyien sem olvasnák el a bejegyzéseket (mondjuk lehet, hogy így se sokan:))
A mai napom első felével kapcsolatos bejegyzésemet "Vjektr pojnting out of bogyi" (azaz Vector pointing out of body) címmel illettem volna, ugyanis ma is jót derültünk Plasticity órán a prof oroszos akcentusán, amellett, hogy ma már igencsak kapaszkodni kellett, hogy fel tudjuk fogni, mi zajlik a táblánál. Bevallom, nekem nem sikerült végig megtartanom a fonalat, de remélem ez még egy kis itthoni átgondolással orvosolható. Ráadásul az orosz prof. - Igor Sevostianov - lesz az úgynevezett advisor-om a félév során, ami annyit tesz, hogy tanulmányi ügyekben elsősorban hozzá fordulhatok és valami futó kutatómunkájába is besegíthetek, ami reményeim szerint valahogy hozzá fog járulni a diplomámhoz is. Voltam is ma nála beszélgetni egy kicsit erről, kezembe nyomott egy potom 250 oldalas tanulmányát, hogy olvasgassak bele, hátha megtetszik belőle valami és kitaláljuk, mi legyen a téma. Jó fej volt, mert a tudományon kívül megbeszéltük azt is, hogy hogyan sikerült elkezdeni az egyetemet, minden rendben van-e és javasolta (nem ő az első), hogy ha autó vásárlásra adjuk a fejünket, akkor véletlenül se amerikai márkát válasszunk... Ha jobban belegondol az ember - meg ha nem, akkor is - fura, hogy pont itt nem szabad amerikait venni... De ha egyszer itt nem rakják úgy össze a Fordot, mint Európában, akkor ez van (mondjuk nekem valamiért a Ford megmarad Európainak, annyival másabb a típusválaszték...). Amúgy végre igazán éreztem némi hasznát a sok autós cikk olvasgatásának: tegnap este megnéztünk egy autót és bár sötét volt, találtam rajta olyan "nyomokat", amik alapján később arra a következtetésre jutottunk, hogy hiába szép állapotú az autó, egyszer csúnyát padkázhattak vele, amit még a futómű beállítás is megbánt:) Autóról jut eszembe: még mindig felfoghatatlan, hogy milyen nyugodtan vezet szinte mindenki és szinte hamarabb tudják, mint én, hogy át akarok majd menni a zebrán...
Visszatérve: túléltük az 1 óra 20 percnyi fejtágítást plasztikusságból (ez iszonyatosan néz ki így), én mentem is Propulsionra... Hát az is beillett volna egy fejlövésnek. A tanár - kínai - iszonyatos tempóban, motyogva magyaráz és ír egyszerre. Az óra vezérfonalát még nem igazán sikerült megtalálnom, ugyanis eléggé csapongónak tűnik, de bízom benne, hogy ez csak a bevezetés és majd lenyugszik, ha komolyabb anyagokhoz érünk (ugyanis az elmúlt két óra erős összefoglalásnak tűnt, melyben érintettük a Hő I, Hő II, Áramlástan, Kalorgépek tanulmányaimat is).
Ezután az "Egy, csak egy legény van talpon a vidéken" címet viselné a bejegyzés. Történt ugyanis, hogy - bár ezt nem említettem, de - valami csoda folytán ma egész nap esett az eső kisebb nagyobb megszakításokkal. Épp a Propulsion óra vége felé közeledünk, amikor épp abbamaradt, de mire kiléptem az épületből, a felhők felszívták magukat és egy kis jeget is eresztettek magukból... Még szerencse, hogy épp a napokban vettem le a kabátomról a kapucnit és különben is csak negyed órát kellett sétálnom a csekély méretű kampusz másik felébe, a kajavételező egységbe. Szomorú mondjuk nem voltam, mert így legalább 60%-is kúszott fel a páratartalom a szokásosnak mondható 15% körüli értékről!
Na ezektől eltekintve már csak néhány apróságot kell megosszak tájékoztató jelleggel. Voltam ma is úszni (tényleg nem akarok elhízni:D). Ha minden igaz, hétvégén elmegyünk a hegyekbe sífutni. Tök jó, hogy államon belül ilyen sokféle táj van, csak 3-4 óra autóval és síparadicsom a sivatagból, nem rossz...
Jó hírek: még tegnap megkaptuk az otthoni eurós számlánkra az ösztöndíj első felét, aminek a nagy részét azóta elittuk és kaszinóban eljátszottuk...mindenkinek a saját belátására bízom az igazságtartalom megállapítását:) Valamint Árpinak megérkezett a fényképezőgépe (ami pont olyan, mint az enyém), úgyhogy könnyen megeshet, hogy fel kell adnom az "én vagyok a fotós, rólam nem készülhetnek képek" álcámat néhány kép erejéig...
Bocs, hogy nem rakok képet, esőben nem volt kedvem bíbelődni vele, de igyekszem bepótolni majd a hétvégén némi havas varázslattal!:)
További szép napot!

3 megjegyzés:

  1. Az jó, hogy már megkaptátok az ösztöndijat, ha túlnyernéd magad kaszinóban, gondolj közalkalmazott szüleidre is. Tényleg szuper ez a hely, a szumó mellett a sífutást is kipróbálhatod, de vigyázz magadra.Most már tanulni is kell?! AA

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az jó, hogy ilyen jól megy a kommentelés:) Egyébként lassacskán kell majd tanulni is, bár erről majd írok hamarosan bejegyzést is, mert van itt egy kis kavar még...

      Törlés
  2. Mi ez a sífutás dolog?

    Az orosz prof még mindig a favorit nálam! :-) Minél több idézetet írj tőle!

    VálaszTörlés