2012. február 3., péntek

Újra itt!

Tudom, a szokásosnál kicsit több idő telt el a legutóbbi bejegyzés óta, de jó mentségeim vannak! Először is vasárnap óta túl sok minden nem történt, annak meg nem fogok egy külön bekezdést szentelni, hogy felkeltem, ettem, suliban voltam, ettem, sportoltam és lefeküdtem aludni. Ugye! A másik ok sokkal prózaibb: nem volt net (azaz volt, de csak mint a mesében: hol volt, hol nem volt). Szokták mondani, hogy számos oka lehet annak, hogy nem harangoznak... Például nincs harang; na ez most pont ilyen.
De mi is történt azóta? Találtam fodrászt! Még nem vettem igénybe a szolgáltatást, de referenciát már láttam, ugyanis házhoz jön. Melissa elvállalta, hogy Christiant megszabadítja felesleges tincseitől, nekem pedig volt szerencsém dokumentálni az eseményeket:

Kissé szokatlan fodrász szalon...

Hajtalanítás után Christiannal kitaláltuk, hogy ha már ilyen szép az idő, mi ugyan nem fogunk az apartmanokban büdösíteni a kajával, így a ház előtt lévő járdán költöttük el ebédünket. A dokumentálás természetesen nem maradhatott el:

Kellemes januári idő... Úgy hallottam, otthon egy pulcsi is elkél most az efféle mókákhoz.

Később kiderült, hogy ezt látta az apartmanok felügyelője és tájékoztatta az egyik diák segítőjét, Adilt (Pakisztán), hogy ez bizony nem túl szabályos... De érdekes, hogy ha látta, akkor miért nem személyesen tájékoztatott minket a házirend bútormozgatásról szóló passzusáról... Egyébként valószínűleg az is illegális, hogy a héten jártam a mi apartmanunk épületének tetején, ugyanis épp két jómunkásember a tetőt javította és voltak olyan kedvesek, hogy felengedtek. Sajnos a kilátás nem volt annyira ütős, ők is mondták, hogy a másik épület, amin már befejezték a munkát, jobb kilátással bír. De megnyugtattak, hogy járnak még errefelé, csak legyek résen:)
Nagy örömömre szolgált, hogy sikerült találni az itteni professzor által ajánlott kutatási témák egyikéhez otthon is konzulenst, így már itt elkezdhetem a diplomatervezést. A téma egyébként egyelőre a "Dislocation structure" címet viseli és az itteni munkát egy nagy adag szakirodalom elolvasásával fogom kezdeni (gyanítom sok cikket kell majd elolvasnom Sevostianov professzor tollából), aztán lesz sok kísérletezgetés szabványos fém próbatestekkel (amiket vélhetően nekem kell majd kimunkálnom:D). A cél egyébként az lesz, hogy a rugalmatlan alakváltozást elszenvedő anyag mikroszerkezetén keresztül kapcsolatot találjunk a rugalmas és elektromos tulajdonságok között. Egész érdekesnek tűnik a dolog és sokféle tudás kell majd hozzá szerintem, de javarészt ilyen szilárdságtan, kontinuummechanika szerintem (na igen, nem gondoltam volna, hogy ilyen témájú lesz a mesterdiplomám:))
Ha már szóba jött Sevostianov prof.: írtunk a héten nála egy kis meglepizh-t, nevezzük quiznek. Náluk nem ritka az ilyen, de csak 10%-ban fognak beleszámítani a végső jegybe. (Mondjuk a feladatok azért kicsit gondolkodtatóbbak voltak és lehetett hozzá használni minden jegyzetet, kinek a stílusára emlékezteti ez a kedves gépész kollégákat?:)) Az óra után pedig - ha már úgyis egész félévben együtt fogunk dolgozni a témámon - buzdított minket, hogy csatlakozzunk hozzá és barátaihoz a vasárnaponként esedékes röplabdázásaik alkalmával. Sajnos most hétvégén nem fogunk tudni csatlakozni szerintem, mert Super Bowl lesz és hát azt nézni kell (ez az amerikai focibajnokság döntője, az egyik legnézettebb sportesemény itt).
Csütörtökön elvittek minket El Pasoba egy egészen puccos klubba. Nem vagyok nagyon híve az efféle szórakozásnak, de azért meglehetősen jól éreztem magam. Kezdődött azzal, hogy a klub szervezésében El Paso-n belül egy találkahelyről limuzinnal vittek minket a helyszínre. Fényképek később lesznek, ha sikerül szerezni... A hely egyébként szerintem nem volt annyira különleges, az árak otthoni színvonalúak voltak (mondjuk lányoknak fél 11-ig ingyen volt a koktél, mert lány este volt...), viszont nekem érdekes volt, hogy rengeteg asztal volt székekkel és tánctér meg csak imitt-amott, valamint volt egy színpad is egész komoly felszereléssel. Nem is véletlen volt ott az a sok cucc, ugyanis az este jelentős részében egy megnemmonomhánytagú zenekar játszott mindenféle mai slágereket. Sokszor inkább volt koncerthangulat, ami egy kicsit idegen miliőt teremtett, de ez tetszett nekem. Talán hajnali 2 felé szólt Melissa, hogy szedjem ki a cuccomat a kocsijából, mert ő indulna, de inkább Gáborral együtt csatlakoztunk a 3 indulóhoz. Szép és jó is volt ez, csakhogy úgy 10-15 perc kocsikázás után csörög a telefon, hogy az egyik srácnak a zakója az autókulcsával együtt ottmaradt nálunk... Vissza a klubhoz, de épphogy elértük őket, mert közben a limuzinok is előálltak, hogy visszavigyék a szórakozó ifjúságot a találkahelyekre. Nem baj, mostmár egyenes út vezetett Las Crucesba. Majdnem kapásból meg is találtuk a helyet és útközben még egy rendőr is lemeszelt minket (már mondtam, hogy Melissa szeret lendületesen vezetni:)),  de jó fej volt a rendőrbá': némi szöszmötölés a papírokkal, majd közölte, hogy őt nem érdekli, ha a kisasszony egyedül száguldozik, de most legyen kedves épségben egészségben hazafuvarozni az utasokat. Ez a kedvesség olyan 2-300 $-t mentett meg Melissának...
Hajnali 4-kor már ágyban is voltam, ma meg dél körül csak úgy kipattant a szememből az álom:) Leadtam az első házi feladatomat. A tanszéki titkárságon lehetett leadni úgy, hogy kaptam egy hivatalos pecsétet a cuccra, ami igazolja, hogy határidő előtt ott volt a tanár fiókjában... Ezután elmentem racquetballozni is. Ezt is ki kellett próbálni, de igazából csak céltalanul ütögettük a labdát és közben Adil felvilágosított, hogy előzetes elképzeléseimmel szemben ez teljesen más, mint a squash. Nekem aztán édesmindegy.
Ez pedig a reklám helye: Árpi közzétett egy bejegyzést a blogján az itt található autóparkról. Kicsit szégyellem, hogy én, mint a magyar delegáció, meg talán az egész nemzetközi diákcsapat ügyeletes autóbuzija még nem rukkoltam elő efféle katalógussal. De ami késik, az nem múlik, nálam is tervben van már egy ideje, de most már megvárom, hogy megérkezzenek az új cuccok a fényképezőhöz (bizony, rendeltem mindenféle roppant hasznos dolgot!), mert például egy polárszűrő talán kifejezetten hasznomra fog válni.
Na túl sok volt a szöveg, legyen most ennyi elég, most jön a jól megérdemelt vacsi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése